Bij Solis hechten we waarde aan kwaliteit en klantgerichtheid.
Bij Solis staan kwaliteit en klantgerichtheid op één. Of het nu gaat om advies, installatie, reparatie of onderhoud, onze werkwijze is altijd van hoog niveau. Kies voor ons en ervaar het verschil van een team dat zich volledig inzet voor jouw tevredenheid!
Advies en installatie
Op zoek naar persoonlijks advies over zonwering? Wij bieden klantgerichte oplossingen die perfect passen bij jouw wensen en woonsituatie. Of het nu gaat om functionele zonwering of stijlvolle accenten, wij zorgen ervoor dat je de beste keuze maakt. Onze service stopt niet bij de installatie, want wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent.
Reparatie en renovatie
Is uw zonwering toe aan onderhoud, reparatie of renovatie? Onze experts komen graag langs om de situatie te beoordelen. Na een grondige inspectie ontvang je een persoonlijk advies, zodat jouw zonwering weer in topconditie is.
Advies en Installatie: hoe werken wij?
1
Eerste stap: Bezoek onze showroom of vraag advies via de website
De eerste stap in het aanschafproces van onze zonwering- en thuisinnovatie producten begint met het verkrijgen van persoonlijk advies op maat. Je kunt op twee manieren contact met ons opnemen:
Bezoek onze showroom
- Producten in actie zien:
Bekijk en bedien onze zonwering, rolluiken en slimme huis automatiserings systemen. - Deskundig advies krijgen:
Onze ervaren medewerkers luisteren naar je wensen en behoeften, beantwoorden al je vragen en geven je persoonlijk advies. - Ontvang een prijsindicatie:
Op basis van jouw specifieke maten, situatie en voorkeuren. Deze prijsindicatie is een goede inschatting, aangezien we de exacte maten van de door jou gewenste producten op dit moment nog niet weten. - Optioneel:
Neem alvast foto’s mee om het advies nog passender te maken.
Gratis online advies
Voor wie liever vanuit huis begint, vraag direct online advies aan:
- Vul het adviesformulier in:
Geef een beschrijving van je project en wensen via ons online formulier. Je kunt zelfs al maten doorgeven en foto’s uploaden, mocht je deze hebben. - Ontvang een prijsindicatie:
Na je online adviesgesprek ontvang je een prijsindicatie en verdere aanbevelingen per e-mail. Deze prijsindicatie is een schatting, aangezien we de exacte maten van de door jou gewenste producten op dit moment nog niet weten. Mochten we nog vragen hebben, dan nemen we telefonisch contact met u op.
2
Tweede stap: Inmeten

Hoe werkt het inmeten?
- Afspraak plannen:
Na je showroombezoek of telefonisch adviesgesprek, plannen we een afspraak voor het inmeten. We reserveren hiervoor zo’n 30 tot 40 minuten. - Professioneel inmeten:
Een van onze experts komt bij je thuis om de exacte maten op te nemen van de plekken waar de zonwering, rolluiken of andere producten geïnstalleerd zullen worden. Alle details worden gecontroleerd, zoals de bevestigingsmogelijkheden en eventuele obstakels die invloed kunnen hebben op de installatie. Ook het eventueel demonteren en afvoeren van huidige producten wordt opgenomen. - Controle en advies:
Tijdens het inmeten worden er kleurstalen meegebracht en kan de monteur aanvullende vragen beantwoorden. Bovendien wordt er extra advies gegeven over de installatie en het gebruik van de producten. - Definitieve offerte:
Op basis van de nauwkeurige metingen ontvang je een definitieve offerte. Deze offerte bevat alle details en specificaties, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
3
Derde stap: Installatie
Hoe werkt de installatie?
- Afspraak plannen:
Zodra de op maat gemaakte producten binnen zijn, plannen we een afspraak voor de installatie. Wij nemen hiervoor telefonisch contact op. - Professionele installatie:
Onze ervaren monteurs installeren de zonwering, rolluiken of andere producten zorgvuldig en efficiënt. Ze zorgen ervoor dat alles perfect functioneert en er netjes uitziet. Tijdens de installatie controleren ze alle details, zoals bevestigingspunten en aansluitingen, om ervoor te zorgen dat alles veilig is. Kabels worden door ons altijd netjes weggewerkt door middel van kabelgoten. - Uitleg en demonstratie:
Na de installatie geven onze monteurs je een uitgebreide uitleg en demonstratie van de nieuwe producten. Dan zijn ze klaar voor gebruik!

4
Vierde stap: Onderhoud
Nadat de installatie voltooid is, kun je ervoor kiezen een onderhoudsabonnement af te nemen om ervoor te zorgen dat jouw zonwering, rolluiken of andere producten in optimale conditie blijven.
Als onderdeel van de onderhoudspakketten kun je denken aan regelmatige inspecties, schoonmaak en eventuele reparaties door onze experts. Dit garandeert niet alleen de langdurige prestaties van jouw producten, maar ook jouw gemoedsrust. Onze abonnementen zijn ontworpen voor gemak, zodat je zonder zorgen kunt genieten van jouw investering op lange termijn.
Reparatie en renovatie: Hoe werken wij?
1
Eerste stap: Contact opnemen voor een schouwafspraak
De eerste stap begint met het maken van een betaalde schouwafspraak. Je kunt op twee manieren contact met ons opnemen:
Contactformulier
Laat uw naam, adres en telefoonnummer achter. Voeg bij voorkeur ook een foto toe van de situatie. Één van onze medewerkers neemt telefonisch contact met u op voor het maken van een schouwafspraak.
Stuur een bericht via WhatsApp
Laat uw naam, adres en telefoonnummer achter. Voeg bij voorkeur ook een foto toe van de situatie. Één van onze medewerkers neemt telefonisch contact met u op voor het maken van een schouwafspraak.
2
Tweede stap: Schouwafspraak

Hoe werkt het schouwen?
- Afspraak plannen:
Nadat je contact hebt opgenomen plannen we spoedig een afspraak in. - Professionele inspectie:
Een van onze experts komt bij je thuis om de situatie te beoordelen en benodigde specifieke onderdelen op te nemen (denk hierbij aan motoren, (knik-)armen etc.). Onze expert brengt advies uit over de reparatie en eventuele obstakels die invloed kunnen hebben op de reparatie. - Definitieve offerte:
Op basis van de inspectie ontvang je een definitieve offerte. Deze offerte bevat alle details en specificaties, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
3
Derde stap: Reparatie en/of renovatie
Hoe werkt de reparatie / renovatie?
- Afspraak plannen:
Zijn er onderdelen benodigd voor de reparatie? Zodra de onderdelen binnen zijn, plannen we een afspraak voor de installatie. Zijn er geen onderdelen benodigd dan nemen wij direct contact op. Wij nemen hiervoor telefonisch contact op. - Professionele reparatie/renovatie:
Onze ervaren monteurs repareren en/of renoveren de zonwering, rolluiken of andere producten zorgvuldig en efficiënt. Ze zorgen ervoor dat alles weer naar behoren functioneert. - Uitleg en demonstratie:
Na de installatie geven onze monteurs je een korte instructie. Dan zijn de producten weer klaar voor gebruik!

4
Vierde stap: Onderhoud
Nadat de reparatie en/of renovatie voltooid is, kun je ervoor kiezen een onderhoudsabonnement af te nemen om ervoor te zorgen dat jouw zonwering, rolluiken of andere producten in optimale conditie blijven.
Als onderdeel van de onderhoudspakketten kun je denken aan regelmatige inspecties, schoonmaak en eventuele reparaties door onze experts. Dit garandeert niet alleen de langdurige prestaties van jouw producten, maar ook jouw gemoedsrust. Onze abonnementen zijn ontworpen voor gemak, zodat je zonder zorgen kunt genieten van jouw investering op lange termijn.
Wij staan voor je klaar
